Chias Opinie – Nasiona Chia Opinie ,Działanie, Skład, Efekty Stosowania, Cena i Gdzie Kupić

4.7 (94.55%) 22 votes

Nasiona Chia czyli szałwia hiszpańska

Aktualnie bardzo modnym tematem na wszelkiego rodzaju portalach i forach stała się nowość w postaci rożnego rodzaju produktów i przepisów zawierających nasiona Chia czyli szałwii hiszpańskiej. Moi znajomi też ulegli tej modzie i codziennie rano zajadają się puddingami z nasion Chia na śniadanie. Chwaląc, że dzięki niej staja się w ciągu dnia bardziej zadowoleni i pełni energii. Co takiego zawierają tej pochodzącej z Meksyku i Gwatemali rośliny (uprawianej jeszcze przez Azteków) że stały się nagle tak popularne:

Zalety – zastosowanie:

  • zawierają bardzo duża ilość kwasów omega-3 trzy (więcej niż jakakolwiek ryba). Są idealne dla wegetarian, aby zastąpić im brak tych kwasów
  • bogate w wapń bardziej niż np. mleko
  • są bardzo smaczne np. pudding
  • są źródłem błonnika i cynku
  • zmieszają prawdopodobieństwo rozwoju raka piersi i szyjki macicy
  • kwasy omega-3 wspomagają pracę mózgu (poprawiają pamięć i koncentrację)
  • wspomagają układ nerwowy, stosuje się je przy leczeniu depresji
  • dieta bogata w błonnik zapobiega cukrzycy typu 2
  • są źródłem magnezu, żelaza, fosforu i cynku, zawierają witaminę E i wiele witamin z grupy B
  • mogą być spożywane przez osoby uczulone na gluten (brak tolerancji)

Wady – skutki uboczne:

  • niezależne badania wykazują że mogą ona powodować zwieszone ryzyko raka prostaty u mężczyzn
  • w wypadku stosowania leków na nadciśnienie lub innym dolegliwości sercowych, powinien skonsultować się wcześniej z lekarzem ponieważ obniżają one cieśninie krwi
  • taki sam przypadek należy brać pod uwagę w wypadku stosowania leków anty-cukrzycowych

Nasiona Chia powodują też przyspieszenie metabolizmu co jest niezbędne przy odchudzaniu – dlatego wielu dietetyków dodaje je do swoich diet. Ogromna ilość błonnika powoduje uczucie sytości a białko powoduje że możemy tracić zbędna tkankę tłuszczową nie naruszając białka mięśni.

Cokolwiek płynnego dodamy do tych nasion wodę, sok czy jogurt zmienia się z płynnej w żelową w ten sposób nie trawimy ich natychmiast co powoduję, że nie mamy uwolnienia ogromnej ilości glukozy do krwi.

Regularne spożywanie ich na śniadanie powodowało u badanych że spożywali oni mniej kalorii podczas całego dnia ponieważ byli dłużej syci.

Ciekawostką jest że prawo Unii Europejskiej zakazuje stosowania tych nasion w jogurtach i deserach. Dozwolone jest ich używanie tylko pieczywa czy płatków śniadaniowych oraz soków

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *